Gebiedspromotie

De Noordwestzijde van de metropoolregio Amsterdam is in opkomst. Steeds meer mensen ontdekken hoe dicht het havengebied Westpoort (met werkgebied Sloterdijk) bij het centrum van Amsterdam en Zaanstad ligt. En hoe aantrekkelijk het gebied is. Prachtige natuur, diverse havenactiviteiten, indrukwekkende uitzichten over het water, industriele bebouwing en steeds meer horeca. Door de komst van nieuwe hotels en steeds meer woningbouw wordt het gebied bovendien steeds levendiger.

Ook Zaanstad timmert flink aan de weg, met onder andere de herontwikkeling van het Hembrugterrein tot een creatieve hotspot middenin de metropoolregio Amsterdam. Dit voormalige terrein van Defensie heeft maar liefst 125 karakteristieke industriele panden en 48 monumenten. Naast de beroemde Zaanse Schans biedt Zaanstad, van mei tot oktober 2015, plaats aan het Festival Industrie Cultuur Zaanstreek, waar bezoekers op verschillende manieren kennis kunnen maken met de Zaanse maakindustrie.

Toch is de beleving van velen dat het Havengebied een autolocatie is, ondanks de comfortabele fietspaden en de korte fietsafstanden. Ook Zaanstad lijkt ver weg, terwijl het zo dichtbij is. De Fietscoalitie zet daarom in op gebiedspromotie en het bekend maken van het gebied en de fietsroutes. Door creatieve ingrepen, programmering en het bundelen van alle krachten en stakeholders zetten wij Westpoort en Zaanstad op de kaart als fietsgebieden met een sterk en herkenbaar imago en aantrekkelijke fietsroutes.

Projecten

Promotie van fietsroutes

  • ONDERZOEKEN en mogelijk VERBETEREN BEWEGWIJZERING BINNEN WESTPOORT EN ZAANSTAD OP DE MEEST GEBRUIKTE FIETSROUTES
    Goede bewegwijzering
  • routes in beeld
  • Verbeteren informatie over routes, afstanden, reistijden en vertrektijden pont op snelfietsroute Westpoort-Zaanstad.
    Verbeteren informatievoorziening
  • Verbeteren beleving en veiligheidsgevoel op meest gebruikte routes: fietstunnels tussen Amsterdam Centrum en Westpoort.
    Veilig onderweg

 

Promotie van fietsers

  • Plaatsen van uitingen op strategische plekken langs de meest gebruikte fietsroutes in verschillende actieperioden.
    Fiets aanbieden als alternatief
  • campagne
  • FietsCommunity
  • Uitdelen van stickers en andere uitingen op de fietsen om fietsers en fietscommunity zichtbaar te maken.
    Herkenbaarheid Fietscommunity

Promotie van het gebied

  • PR over wat er al is.
  • Spraakmakende objecten
  • Programmering
  • Toevoegen van functies met grote trekkracht zodat meer mensen het gebied en de fietsmogelijkheden leren kennen.
    Meer trekkers

 

Contact Button FC SmartCity

Shares
Share This